27 sierpnia 2016

Netflix - Jak działa? Czy warto?

netflix co to | netflix czy warto


Kiedy tylko dowiedziałam się, że Netflix otwiera się na Polskę, zapiałam z zachwytu. Nakręcona filmikami amerykańskich youtuberek marzyłam o dostępie do tej magicznej platformy, która kryje niezliczone godziny filmów i seriali. Subskrypcję odpaliłam od razu, więc mam ją już ponad osiem miesięcy. Chcecie wiedzieć jak działa netflix, po co Wam on i czy w ogóle warto?




Netflix - co to?

Zacznę od wyjaśnienia o co w ogóle chodzi. Netflix to platforma oferująca usługę wypożyczania filmów i seriali poprzez streaming bezpośrednio z sieci. Oznacza to, że nie ściągacie pliku na swoje urządzenie, tylko oglądacie wideo za pośrednictwem sieci. Z usługi można korzystać na stronie oraz w aplikacjach na telefonach, tabletach czy telewizorach Smart TV - to ostatnie jest najwygodniejsze jeśli chodzi o jakość obrazu i komfort oglądania, natomiast katalog najwygodniej przeglądać na komputerze :)

Netflix jest platformą płatną. Mamy do wyboru trzy rodzaje pakietów w różnych cenach. Każdy z nich oferuje inną jakość i inną ilość stanowisk, na których równocześnie można oglądać Netflixa. Moim zdaniem najkorzystniej jest skrzyknąć się w kilka osób, ze znajomymi czy rodziną i wspólnie wykupić najwyższy pakiet. Ja tak właśnie robię :) Płatność działa na zasadzie subskrypcji, jak na spotify - należność jest co miesiąc ściągana z naszej karty czy paypala :) 




Jeżeli chodzi o dostępne materiały, to nie ma co się nastawiać na nowości kinowe, chociaż cośtam się znajdzie ;) Oferta w Polsce jest biedniejsza niż ta w Stanach, ze względu na prawa licencyjne. Dla mnie Netflix to jednak przede wszystkim gigantyczna oferta ich produkcji własnych. Są tam genialne seriale jak House of Cards, Orange is the New Black, Jane the Virgin czy najnowsze Stranger Things, a także mnóstwo superciekawych dokumentów, których nie zobaczycie nigdzie indziej. Wszystkie materiały obejrzycie z angielskimi napisami, coraz więcej jest też tych z polskimi napisami, a nawet lektorem czy dubbingiem. Tutaj znajdziecie często aktualizowaną listę materiałów na netflixie dostępną w języku polskim, ale od niedawna na samym netflixie jest filtr i możemy sprawdzić po audio i napisach co dostaniemy po polsku :)


netflix polska | netflix napisy


Warto wspomnieć o tym, że Netflix nie wszedł jeszcze oficjalnie do Polski, tylko zdjął blokadę georegionalną na Europę. Stąd brak polskiej wersji językowej strony i ograniczona ilość treści w polskiej wersji językowej (chociaż cały czas się ona poszerza!). Płatność w złotówkach została wprowadzona całkiem niedawno i nie trzeba się już martwić o kurs euro :)

No i teraz odpowiedź na pytanie czy warto. Moim zdaniem tak. Dostajemy dostęp do ogromnej bazy świetnych produkcji, na każdą porę i nastrój. W dodatku całkowicie legalnie. Ja do tego nie podchodzę od strony konkretnego filmu, czytaj: "Obejrzałabym Królewnę Śnieżkę, sprawdzę czy jest na Netflixie", tylko odwrotnie: "Obejrzałabym bajkę, sprawdzę co Netflix ma w ofercie" (BTW bajek disneya na polskim Netflixie nie ma póki co i bardzo na tym ubolewam. jest za to większość Dream Works :P ). Cały czas oczywiście padają głosy, że po co płacić, skoro na torrentach jest większy wybór, za darmo. Dla mnie to tak, jakby powiedzieć, że po co płacić za bułkę, skoro można ją ukraść, za darmo. Jest to zupełnie co innego, zupełnie inna kategoria. 


A poza tym - sami możecie sobie odpowiedzieć na pytanie czy warto. Są wakacje, odpalcie sobie miesięczny okres próbny - całkowicie za darmo - i przekonajcie się sami czy oferta Netflixa Wam odpowiada. Pro tip: wpiszcie w kalendarzu kiedy go jakby co anulować, żeby nie ściągnęło Wam kasy za kolejny miesiąc ;) Wśród moich znajomych zdania są podzielone pół na pół. Jedni mówią, że im to nie potrzebne, inni jarają się tak jak ja dostępem do świetnych seriali, a np. moja mama cieszy się, że może oglądać filmy z angielskimi napisami i szlifować język. 

Jestem ciekawa Waszej opinii o tej platforie - znacie ją? Korzystacie? A może używacie innych serwisów z VOD i w zupełności Wam wystarczają? Zdecydujecie się na okres próbny? :)

Podoba Ci się u mnie? Możesz polubić stronę bloga na facebooku, zaobserwować go na bloglovin, albo wejść na mój instagram! Zapraszam :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Witaj :)
Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz konstruktywny komentarz :)
Komentarze typu "fajny blog, wpadnij do mnie" będą usuwane.
Nie zostawiaj linku do Twojego bloga, jeśli nie jest to konieczne! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...