25 stycznia 2015

Amerykańskie Pancakes, czyli niedzielne śniadanie na bogato!

catursday.tumblr.com

Myślę, że amerykańskie naleśniko-placki, czyli pancakes są znane wszystkim, ale pewnie nie każdy miał już okazję ich spróbować. Tak było i ze mną. Czaiłam się i czaiłam, zarzekałam się, że odwiedzę w końcu jakiś lokal, w którym to podają (bo przecież mi nie wyjdą takie jak trzeba) i do tej pory nic z tego nie wyszło. Wczoraj w środku nocy, oglądając filmiki na youtubie podjęłam męską decyzję: zjem je na śniadanie! Znalazłam przepis na Kwestii Smaku i zaraz po wstaniu zabrałam się do roboty!


Składniki: (źródło)

  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • 1 jajko
  • 1 i 1/4 szklanki maślanki
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/4 szklanki oliwy
  • szczypta soli

  • Wszystko razem mieszamy, najlepiej w blenderze lub robocie kuchennym. Ja zamieniłam cukier puder na syrop z agawy, bo to akurat miałam i wyszły też bardzo dobre.



    Ciasto o konsystencji gęstej śmietany smażymy na rozgrzanej patelni. Ja smażyłam bez tłuszczu, nic nie przywierało :)


    Pancake'i smażą się bardzo szybko, dlatego trzeba ich pilnować. Z ilości składników w przepisie wyszła mi niezła sterta. Polałam ją żurawinowym miodkiem i położyłam na niej banany. 



    Myślałam, że zjem to całe sama, ale w połowie się poddałam - będzie na później :D 


    Smacznego!



    Podoba Ci się u mnie? Możesz polubić stronę bloga na facebooku, zaobserwować go na bloglovin, albo wejść na mój instagram! Zapraszam :)

    Brak komentarzy :

    Prześlij komentarz

    Witaj :)
    Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz konstruktywny komentarz :)
    Komentarze typu "fajny blog, wpadnij do mnie" będą usuwane.
    Nie zostawiaj linku do Twojego bloga, jeśli nie jest to konieczne! :)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...